مشاغل پرخطر در معرض کرونا پایتخت اعلام شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اتاق اصناف استان تهران گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا لیست مشاغل پرخطر اعلام و آنها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

مشاغل پرخطر در معرض کرونا پایتخت اعلام شد

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران قاسم نوده فرهانی گفت: براساس طرح فاصله گذاری هوشمند به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مشاغل پرخطر نظیر پاساژهای عظیم سرپوشیده، استخرها، آرایشگاه ها، قهوه خانه ها، چای خانه و تریا، سالن های زیبایی که باعث تجمع افراد می گردد تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی، فروشگاه های عظیم، مجتمع های تجاری، بازارهای مرکزی سقف دار، روزبازارها، نمایشگاه ها، آکادمی های رانندگی، رستوران ها، اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدن سازی، گرمابه، سونا و ماساژها، تالارهای پذیرایی و مراسم را از دیگر مشاغل پرخطر برشمرد که همچنان باید تعطیل باشند.

اصناف شهرستان های استان تهران از شنبه می توانند فعالیت خود را شروع نمایند.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: به جز اصناف نام برده شده دیگر اصناف شهرستان های استان به جز شهر تهران با رعایت اصول بهداشتی می توانند از روز شنبه (23 فروردین ماه) فعالیت خود را شروع نمایند.

نوده فرهانی اضافه نمود: اصنافی نظیر رستوران ها و آشپزخانه های بیرون بر، فروشگاه های سوپرمارکت کوچک، اصناف بهداشتی فروش و شوینده فروش می توانند فعالیت خود را شروع نمایند.

وی گفت: اصناف قبل از شروع فعالیت خود باید در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت نام و تعهد بدهند اصول بهداشتی و دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا را رعایت می نمایند.

نوده فرهانی تأکید کرد: اصناف پس از ثبت نام در سامانه یاد شده باید گواهی سلامت و بارکد مربوط به آن را بگیرند و در واحدشان نصب نمایند.

رئیس اتاق اصناف استان تهران گفت: اصناف باید از ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی استفاده و دستورالعمل مقابله با کرونا نظیر فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمع و ضدعفونی کردن سطوح را رعایت نمایند.

نوده فراهانی توضیح داد: اصناف در راستای رفاه حال مغازه داران و مردم بازگشایی و بر نحوه فعالیت آنها و اصول بهداشتی نظارت و با متخلفان برخورد می گردد.

وی گفت: 450 هزار صنف در استان تهران و 280 هزار واحد صنفی نیز در شهر تهران فعال است.

منبع: ایرنا

انتهای پیغام/4127

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28220

به "مشاغل پرخطر در معرض کرونا پایتخت اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاغل پرخطر در معرض کرونا پایتخت اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید