محاسبه احتمال ابتلا به کرونا با حضور یک فرد مبتلا در اتاق

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محققان موسسه فناوری ماساچوست معادله ریاضی پیچیده خود برای آنالیز خطر ابتلا به ویروس کرونا در صورت آلوده بودن یک نفر در اتاق به کووید-19 را به ابزاری کاربردی تبدیل کردند.

محاسبه احتمال ابتلا به کرونا با حضور یک فرد مبتلا در اتاق

محققان از ساخت دستگاهی تعاملی خبر داده اند که به کاربر اجازه می دهد خطر ابتلا به کووید-19 را در صورت حضور در اتاقی که یک فرد دیگر مبتلا در ان حضور دارد محاسبه کند.

مقامات بهداشت عمومی به طور دائم در طول همه گیری به ما یادآوری می نمایند که فضای های باز به نسبت فضا های سربسته ایمن تر هستند و خطر ابتلا به ویروس کرونا در گروه های کوچک تر مردم کمتر از گروه های عظیم است. اما اکنون دستگاه جدید آنلاینی می تواند تعیین کند اگر کسی در خانه، مدرسه و یا محل کار شما بیمار است چقدر محتمل است شما نیز مبتلا شوید.

محققان موسسه فناوری ماساچوست معادله ریاضی پیچیده خود برای آنالیز خطر ابتلا به ویروس کرونا در صورت آلوده بودن یک نفر در اتاق به کووید-19 را به ابزاری کاربردی تبدیل کردند.

هرکسی می تواند با استفاده از این ابزار بفهمد چه مدت زمان ماندن در اتاقی که فردی آلوده در آن واقع شده است (بسته به اندازه اتاق) ایمن است و همچنین می توان براساس تعداد افراد حاضر در یک محل از یک نفر تا 100 نفر که یکی از آن ها آلوده به ویروس باشد، میزان خطر ابتلا را آنالیز کرد.

به طور مثال در این ابزار می توان اندازه اتاق را تعیین کرد و اینکه آیا این اتاق مجهز به دستگاه تهویه هوا هست یا خیر، افراد حاضر در اتاق از چه نوع ماسکی استقاده می نمایند و چقدر در استفاده از ماسک جدی هستند و حتی اینکه آیا این افراد با صدای بلند صحبت می نمایند.

تمام این موارد قابل لحاظ کردن در این برنامه است و همچنین به کاربران این امکان را می دهد که میزان خطر را هنگامی که در زمان مهمانی و مراسم ها از آشپزخانه به اتاق ناهارخوری و پذیرایی در رفت و آمدند آنالیز نمایند.

این ابزار نشان می دهد که اندازه یا نوع اتاق آنچنان مهم نیست بلکه افراد حاضر در اتاق و نوع ماسکی که استفاده می نمایند و همچنین استفاده از دستگاه تهویه هوا می تواند میزان خطر را به طور چشم گیری کم یا زیاد کند.

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: فرادید
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46641

به "محاسبه احتمال ابتلا به کرونا با حضور یک فرد مبتلا در اتاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاسبه احتمال ابتلا به کرونا با حضور یک فرد مبتلا در اتاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید