رکوردشکنی تلسکوپ استرالیایی: نقشه&zwnjبرداری از 3 میلیون کهکشان در 300 ساعت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ابررایانه کهکشان اطلاعات جمع آوری شده توسط این رادیو را به تصاویر رادیویی دو بعدی تبدیل کرد که شامل 70 میلیارد پیکسل می شوند. 903 تصویر نهایی و اطلاعات آن ها حجمی برابر 26 ترابایت دارند. ASKAP می تواند اطلاعات خام را با نرخ بالاتری نسبت به کل ترافیک اینترنت استرالیا فراوری کند.

رکوردشکنی تلسکوپ استرالیایی: نقشه&zwnjبرداری از 3 میلیون کهکشان در 300 ساعت

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، تلسکوپ استرالیایی Square Kilometre Array Pathfinder یا ASKAP اولین نقشه برداری خود از کل آسمان جنوبی را تکمیل و یک اطلس جدید دنیای خلق کرد.

ASKAP تقریبا از 3 میلیون کهکشان در 300 ساعت نقشه برداری کرد. 13.5 اگزابایت دیتای خام فراوری شده ASKAP با استفاده از سخت افزار و نرم افزار سفارشی ساخته شده توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی همسود (CSIRO) پردازش شده است.

CSIRO در بیانیه ای اعلام نموده:

نقشه برداری مستمر و سریع ASKAP مانند یک نقشه گوگل از گیتی است، جایی که میلیون ها نقطه شبیه به ستاره، کهکشان ها در دور دست هستند. نزدیک به یک میلیون از آن ها را تا به امروز ندیده ایم.

ASKAP که توسط CSIRO توسعه پیدا نموده و کار می نماید، نوع جدیدی از تلسکوپ های رادیویی است که سیگنال های رادیویی آسمان را به تصویر تبدیل می نماید. این قابلیت به اخترشناسان اجازه می دهد دنیا را در طول موج هایی که چشم انسان قادر به مشاهده آن ها نیست، ببینند.

این تلسکوپ بخشی از آرایه کیلومتر مربعی 1 میلیارد دلاری به نام SKA است که به عنوان بزرگترین و توانمندترین تلسکوپ رادیویی دنیا شناخته می گردد. CSIRO علاوه بر ASKAP، تلسکوپ رادیویی Murchison Widefield Array یا MWA را هم مدیریت می نماید.

اطلاعات جمع آوری شده توسط تلسکوپ های MWA و ASKAP را سیستم ابررایانه لحظه ای Pawsey Supercomputing Centre به نام کهکشان پردازش می نماید که مخصوص اخترشناسی رادیویی است.

با استفاده از ASKAP در رصدخانه رادیو نجوم مورچیسون (MRO)، امکان مشاهده 83 درصد کل آسمان برای دانشمندان فراهم شد. با گیرنده های پیشرفته این تلسکوپ رادیویی، اخترشناسان تنها به ترکیبی از 903 تصویر برای شکل گیری یک نقشه کامل از آسمان احتیاج داشتند که بسیار کمتر از ده ها هزار تصویر پژوهش های اولیه با تلسکوپ های مطرح در سطح دنیا است.

ابررایانه کهکشان اطلاعات جمع آوری شده توسط این رادیو را به تصاویر رادیویی دو بعدی تبدیل کرد که شامل 70 میلیارد پیکسل می شوند. 903 تصویر نهایی و اطلاعات آن ها حجمی برابر 26 ترابایت دارند. ASKAP می تواند اطلاعات خام را با نرخ بالاتری نسبت به کل ترافیک اینترنت استرالیا فراوری کند.

Pawsey Supercomputing Centre در ماه اکتبر از دریافت یک ابررایانه جدید به لطف قرارداد 48 میلیون دلار استرالیا با هیولت پاکارد یا اچ پی اطلاع داد. این سوپرکامپیوتر جدید تا 30 برابر قدرت محاسباتی بیشتری نسبت ابررایانه کنونی این مرکز دارد. این ابررایانه در دو فاز در اختیار این مرکز قرار می گیرد که فاز اول آن مربوط به سه ماهه اول 2021 می گردد.

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46979

به "رکوردشکنی تلسکوپ استرالیایی: نقشه&zwnjبرداری از 3 میلیون کهکشان در 300 ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی تلسکوپ استرالیایی: نقشه&zwnjبرداری از 3 میلیون کهکشان در 300 ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید