افزایش خطر ابتلا به حساسیت در بچه ها با آلاینده های خانگی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/خراسان رضوی بر اساس نتایج تحقیق جدید، اگر بچه ها در سال های اولیه زندگی خود در معرض چندین آلاینده داخلی قرار گیرند، خطر ابتلا به حساسیت در آنان افزایش می یابد.

افزایش خطر ابتلا به حساسیت در بچه ها با آلاینده های خانگی

به گزارش هلث دی، در این تحقیق 108 مادر و کودک شرکت کردند و محققان میزان قرار دریافت در معرض آلاینده های مختلف خانگی از قبیل شوره سر حیوان خانگی و دود دخانیات را در دوران بارداری ارزیابی کردند و سپس بچه ها در سن 6 ماهگی، یک و دو سالگی آنالیز شدند.

مالوری گالانت محقق این تحقیق از گروه علوم زیست پزشکی و مولکولی در دانشگاه کوئین کانادا گفت: از آنجا که بیشتر بچه ها در معرض بیش از یک آلاینده یا آلرژن قرار دارند، در این تحقیق رابطه بین قرار دریافت در معرض مواد متعدد و حساسیت آلرژیک را طی دو سال آنالیز کردیم.

وی اظهار کرد: در این تحقیق قرار دریافت در کنار سگ، گربه، خوشبو نماینده هوا، شمع، قارچ ها، دود دخانیات و فرش که همگی از موارد مرتبط با آلرژی های دوران کودکی هستند، مورد آنالیز قرار دریافتد.

گالانت گفت: نتایج نشان داد، قرار دریافت در کنار شمع قبل از تولد نوزاد، قرار دریافت در برابر گربه در 6 ماهگی و قرار دریافت در معرض دود دخانیات در دوسالگی به طور چشمگیری احتمال آزمایش مثبت پوستی در دوسالگی را افزایش می دهد.

حساسیت آلرژیک به این معنی است که فرد پاسخ ایمنی از نوع آلرژیک نسبت به یک ماده داشته یا ممکن است داشته باشد. اما لزوما به این معنی نیست که ماده باعث ایجاد مشکلاتی در فرد گردد.

دکتر آن الیس، محقق دیگر این تحقیق از هیات کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی، گفت: افزایش میانگین مدت زمان ماندن در خانه به معنای افزایش خطر عواقب مضر برای سلامتی مربوط به قرار دریافت در معرض آلاینده های هوا محیط داخلی است.

وی در ادامه اضافه نمود: علاوه بر این، بچه ها در هر دقیقه بیشتر از بزرگسالان تنفس دارند و بیشتر تنفس آنان به وسیله دهان است. این اختلافات می تواند باعث گردد آلاینده های هوا به عمق بیشتری از ریه ها و با غلظت های بالاتر نفوذ و بچه ها را در برابر آلاینده های هوا آسیب پذیرتر نمایند.

نتایج این تحقیق در نشریه سالانه Asthma and Immunology منتشرشده است.

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26337

به "افزایش خطر ابتلا به حساسیت در بچه ها با آلاینده های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خطر ابتلا به حساسیت در بچه ها با آلاینده های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید